TIEDOTE: Uniq Drinks Finland Oy:n omistaja, Tukkuheino Oy, on myynyt Heinon Tukku Oy:n Valiolle.

27.04.2021

Tukkuheino Oy ja henkilöomistajat ovat sopineet myyvänsä Heinon Tukku Oy:n Valiolle. Kauppaan ei kuulu Heinon Tukun tytäryhtiö Kalavapriikki Oy. Tukkuheino Oy :n tytäryhtiöt Uniq Drinks Finland Oy ja Oy Anton & Anton Ab eivät myöskään kuulu kauppaan, vaan jatkavat toimintaansa nykyomistuksessa. Tukkuheino Oy:n omistukseen jäävät myös Espoon , Helsingin, Vantaan ja Kuopion kiinteistöt.

• Valiosta tulee Heinon Tukulle hyvä omistaja. Tässä kaupassa osapuolten vahvuudet täydentävät toisiaan ja päällekkäisiä toimintoja on vähän. Valio on arvostettu ja vastuullinen suomalainen toimija ja tuttu yritys, jonka kanssa olemme tehneet hyvää yhteistyötä jo yli 100 vuotta, toteaa Tukkuheino Oy:n toimitusjohtaja Petri Heino
  • Ruoka alan ammattilaiset ovat olleet Valion asiakkaita vuosikymmenten ajan. Ihmiset syövät yhä enemmän kodin ulkopuolella, joten haluam me olla ammattikeittiöille entistä parempi kumppani. Heinon Tukulla on tuhansien tuotteiden valikoima, meillä taas maan laajin jakeluverkosto. Tarjoamme myös tukea tuotekehitykseen ja esimerkiksi ateria ja välipalakonseptien rakentamiseen. Yhdessä olemme laaja alainen kumppani niille ravintola alan toimijoille, joille laatu, kotimaisuus, asiakastarpeiden syvällinen ymmärtäminen ja toimitusvarmuus ovat avaintekijöitä, Valion toimitusjohtaja Annikka Hurme sanoo.
  • Heinon Tukku on hyvässä kunnossa. Olemme pyst yneet kehittämään toimintaamme ja tekemään tulosta, vaikka takanamme on kaksi poikkeuksellista vuotta; peruuntuneen yrityskaupan vuosi ja koko foodservice alaa kurittanut koronavuosi. Uskon vakaasti, että Heinon laaja valikoima ja pitkä kokemus erityisesti ravintolakaupasta tuovat merkittävän lisän rakentuvaan kokonaisuuteen, summaa Heino.

Kaupan toteutuminen edellyttää Kilpailu ja kuluttajaviraston hyväksyntää. Kaupan ennakoidaan toteutuvan kesän 2021 aikana. Siihen asti yritykset jatkavat itsenäisinä yrityksinä.

Lisätietoja:

Tukkuheino Oy:
Petri Heino, toimitusjohtaja, puh. 0500 451 625,

Tukkuheino Oy on vuonna 1899 perustettu suomalainen perheyhtiö ja Heino konsernin emoyhtiö, joka harjoittaa tytäryhtiöidensä kautta päivittäistavaroiden ja alkoholijuomien tukku sekä vähittäiskauppaa ja maahantuontia. Konserniin kuuluvat Tukkuheino Oy, Heinon Tukku Oy
tytäryhtiöineen, Uniq Drinks Finland Oy ja Oy Anton & Anton Ab. www.heinontukku.fi

Valio on 4 300 suomalaisen maitotilallisen omistama ruokatalo, ja maksamme toimintamme kaikki tuotot heille. Tehtävämme on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti ja kestävästi, tavoitteenamme on muun muassa nollata maidon hiilijalanjälki vuoteen 2035 mennessä. Teemme tuotteita maidosta ja monista muista raaka aineista 15 omalla tehtaallamme, ja jakeluverkostomme ulottuu Hangosta Utsjoelle. Meillä on töissä 4 000 ammattilaista. Valion tuotteita nautitaan noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Valion liikevaihto vuonna 2019 oli 1,8 miljardia euroa. www.valio.

Uniq Drinks Finland

Toimisto: Aleksis Kiven Katu 52-54 | FI- 00510 HELSINKI
Varasto: Me Group / Kuninkaanväylä 45 | FI-20320 Turku

Myyntipalvelu, tilaukset:

Avoinna arkisin 8-16, puhelinmyynti: 9-12

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.